Для забезпечення входження людей у групу будь-який тренінг має вступну частину, що складається зі знайомства членів групи між собою, тренера з групою та встановлення правил групової роботи.
Вправи для знайомства Це легкі за змістом вправи презентаційного характеру, спрямовані на формування першого враження учасників одне від одного, встановлення довірчої атмосфери, сприяння розкутості учасників.
Вправа «Ми схожі?» Спочатку учасники довільно переміщаються кімнатою і кажуть кожному, кого зустрінуть, дві фрази, що починаються зі слів: «Ти схожий на мене тим, що...», «Я відрізняюся від тебе тим, що...» Наприкінці вправи тренер просить учасників поділитися своїми враженнями від знайомства та резюмувати схожості, закріпивши позитивний фон вправи.
Вправа «Знайомство за ознакою» Мета вправи: створити умови для особистого контакту-знайомства учасників і створити комфортні умови для роботи. Учасники вільно розходяться кімнатою. Ведучий дає завдання: «Знайдіть одне одного ті, у кого однаковий колір очей» (варіанти: «Ті, у кого день народження влітку», «Ті, в чиєму імені 5 літер» та ін.). Можливі інші варіанти, коли учасники об’єднуються в групи за місцем проживання, знаком Зодіаку, улюбленим кольором тощо. Наприкінці цієї вправи, як і попередньої, тренер заслуховує враження учасників. Резюмуючи, він говорить про те, що особисте знайомство дозволить продуктивніше працювати впродовж дня.
Вправа «Взаємні презентації» Ведучий звертається до учасників тренінгу: «Зараз ми об’єднаємося в пари. Ми з вами діятимемо за алгоритмом. Перший етап роботи полягає в тому, що кожний самостійно малює образ, відповідаючи на таке запитання: «Я і моя професія». На виконання першого етапу у вас є 5 хвилин. Другий етап: кожний із вас розповідає своєму партнерові про себе, причому якомога докладніше. Третім етапом роботи буде представлення групі свого партнера. Тому намагайтеся отримати якомога більше різноманітної інформації про свого партнера. Хотілося б, щоб ви відобразили в самопрезентації такі найважливіші питання:
На виконання другого етапу у вас є 5 хвилин». Після завершення вправи тренер резюмує те, що люди, які зібралися в цьому тренінговому просторі, об’єднані спільною діяльністю, прагненням до професійного вдосконалення тощо.
Вправа «Інтерв’ю» Мета вправи: розвивати вміння слухати партнера та скоротити комунікативну дистанцію між учасниками тренінгу. Учасники об’єднуються в пари й упродовж 10 хвилин розмовляють зі своїм партнером, намагаючись дізнатися про нього якомога більше. Потім кожний готує коротке представлення свого співрозмовника. Головне завдання — підкреслити його індивідуальність, несхожість на інших. Після чого учасники по черзі представляють одне одного.
Встановлення правил Як правило, досвідчений тренер і без встановлення правил може регулювати поведінку групи, однак частіше група виявляє ініціативу у створенні низки «законів групи».
Правила тренінгу
Культура мовлення
Вправи для розвитку мовлення в діалозі
Невербальна комунікація Мета цієї серії вправ: зняти тілесні затиски учасників групи; рефлексувати та розвивати невербальні засоби спілкування.
Ділове спілкування: рівні, специфіка
Етика спілкування вчителя
Розвиток уміння працювати в команді За К. Фопелем, підготовка групи до командної роботи складається з таких етапів:
«Глобо» — перший етап підготовки групи до командної роботи, пов’язаний із співвіднесенням учасниками себе з організацією.
«Я» — частина, спрямована на використання потенціалу кожного в команді.
Етап «Ми» — взаємодія в команді, або як групі стати командою (вправи на комунікацію та згуртованість).
«Завдання» — етап постановки командою завдання та планування проектів, здатність команди ефективно організувати свою роботу.
| |
| |
: 318 | |
: 0 | |